شیوه پردازی در نمایش (استیلیزاسیون) پروژه عملی : کارگردانی نمایش (خیجو)

پایان نامه
چکیده

چکیده ندارد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

مفهوم مرگ در تعزیه – پروژه عملی: کارگردانی نمایش "بالکن"

در این رساله سعی شده است تا از منظر نمایش تعزیه به باورها و اعتقادات درباره مرگ در میان باورمندان به تعزیه پرداخته شود.

مسئله ی تقلید و مشارکت تماشاگر در نمایش های ایرانی – پروژه عملی: کارگردانی نمایش «هنرمند گرسنگی»

میمسیس (تقلید) یکی از مفاهیم بحث انگیز در تاریخ اندیش? بشر است. این مفهوم با در نظر داشتنِ پیشینه ای که در دانش و فرهنگ غرب دارد، از چهار بُعد در نمایش های ایرانی قابل بررسی است: 1- مفهومِ «تشبّه»، قرابتِ عمیقی با برخی از مفاهیمِ سنتیِ «میمسیس» غربی دارد. تشبّه به امامان (ع)؛ تشبّه به کفار و دشمنان ائمه و تشبّه مردان به زنان؛ از مسائل مناقشه برانگیز فقهی هستند که شاهد حضورِ آن ها در تعزیه نیز هستیم. اهمیتِ...

15 صفحه اول

صوفیان "قلندران و امر نمایش در ایران - پروژه عملی: کارگردانی نمایش "افسایقونه"

«تصوف» و «قلندریه» از جریان های مهم و تأثیرگذار بر فرهنگ و هنر ایران بوده است. خلق شاهکارهایی ادبی نظیر «تذکره الاولیا»، «اسرار التوحید»، «مقالات شمس»، «کلیات شمس»، «مثنوی معنوی» و... توسط صوفیان نشان از جایگاه سترگ آنان در ادبیات و فرهنگ فارسی است. صوفیان همچنین به سبب اجرای «سماع» در آیین های خود حافظ موسیقی و رقص نیز بودند، با این توضیح که آنان دارای پایگاهی دینی- اجتماعی در نزد عوام بوده ...

مقایسه نمایش، قراگوز ترکیه و خیمه شب بازی و سایه بازی ایرانی- پروژه عملی: کارگردانی نمایش «مصاحبه »

«خیمه¬شب¬بازی» نام دو گونه¬ی نمایش عروسکی است با دو تکنیک متفاوت در دو کشور متفاوت، که یکی در ترکیه و دیگری در ایران رایج است. همین تشابه اسمی دو نوع نمایش در دو کشور با دو زبان متفاوت، احتمال وجود ارتباطی بین آن دو را موجب می¬شود. خیمه¬شب¬بازی همچنان که از اسمش پیداست باید معرّف نمایش سایه باشد که این اصطلاح فارسی در کشور ترکیه با آنکه زبانش ترکی می¬باشد به درستی به کار می¬رود، اما در ایران خی...

15 صفحه اول

بازتاب رئالیسم در تئاتر معاصر ایران؛ پروژه عملی کارگردانی نمایش «خواب بی وقت حوریه»

این رساله پژوهشی است دربارۀ بازتاب رئالیسم در تئاتر معاصر ایران با نگاهی به سه اثر شکار روباه، کوکوی کبوتران حرم و خروس. این پژوهش می کوشد با نگاهی به تاریخ تئاتر ایران و با توجه به رویکرد های کنونی کارگردانان معاصر به مفهوم رئالیسم در ایران بپردازد. در این راه از منابع کتابخانه ای، مشاهده فیلم های اجراها و مصاحبه با کارگردانان مد نظر استفاده شده . این پژوهش در چهار فصل به همراه نتیجه گیری ت...

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023